- Насловна
19Е064ЕОИЕ - Еколошки обновљиви извори енергије
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Еколошки обновљиви извори енергије | |||
Акроним | 19Е064ЕОИЕ | |||
Студијски програм | Електротехника и рачунарство | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Објаснити проблеме одрживог развоја са становишта затева за енергијом у растућој људској популацији. Објаснити проблем ефикасности при преласку енергије из једног домена у други. Упознавање студената са технолошким поступцима конверзије енергије из обновљивих извора. Објаснити важност позиционирања соларних панела као и принцип рада и технологију израде. Упознавање са енергетским складиштима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање енергетских извора на Земљи и могућности њиховог коришћења као и ефикасности конверзије енергије. Студент зна да оптимално постави соларни панел и на основу софтвера одреди енергетски принос и економску исплативост. Студент зна да одабере оптимално енергетско складиште. Оспособљавање студента са различитим изазовима везаним за мерење и експлоатацију енергије ветра. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Енергетска потрошња човечанства. Обновљиви извори енергије и њихове особине. Ефикасност конверзије енергије. Одређивање положаја Сунца. Фотонапонски панели, физички принципи рада, технологија и особине. Соларни колектори. Енергетска складишта. Енергија ветра, сензори и мерне методе. Процена енергетског потенцијала. Карактеристике и употреба ветрогенератора. Дистибуирани извори енергије. | |||
Садржај практичне наставе | Kарактеризација соларног панела, мерење брзине ветра и увод у RETScreen софтвер. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | 45 часова предавања + 15 часова вежби на табли + 15 часова рада на терену (карактеризација соларног панела и мерење брзине ветра) и увод у RETScreen софтвер. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари | ||||